Περπάτημα, ο πιο απλός και διαχρονικός τρόπος εκγύμνασης. Ταιριάζει σε κάθε ηλικία και κάθε φυσική κατάσταση, ενώ συχνά ενδείκνυται για ειδικές περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

Οι νεότεροι πιστεύουμε ότι με το περπάτημα δεν πετυχαίνεις και πολλά, ενώ οι μεγαλύτεροι υποστηρίζουν πως είναι ο καλύτερος τρόπος άσκησης. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση… Το περπάτημα αποτελεί αερόβια άσκηση, η οποία πράγματι γυμνάζει ολόκληρο το σώμα αλλά ιδανικά κι εφόσον το επιτρέπει ο γιατρός μας, θέλουμε να το συνδυάσουμε και με κάποιες ασκήσεις ενδυνάμωσης. Οι τελευταίες μπορούν να γίνουν ακόμη και με το ίδιο το σώμα μας. Δε χρειάζεται δηλαδή να τρέξουμε στο γυμναστήριο ή να αγοράσουμε βαράκια για το σπίτι.

Ωστόσο το περπάτημα έχει πολλαπλά οφέλη για το σώμα και την ψυχή.

Περπάτημα και οφέλη που δε φανταζόσουν

Προσφέρει νοητική ενδυνάμωση και πνευματική διαύγεια, γεγονός που συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας.

Ενδυναμώνει τα οστά.

Μειώνει τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια.

Βοηθάει αποτελεσματικά στον έλεγχο και τη διατήρηση του βάρους.

Καταπολεμά την κατακράτηση υγρών.

Γυμνάζει όλο το σώμα, από την κορυφή έως τα νύχια.

Γεμίζει τον οργανισμό ενέργεια και οξυγόνο, αν επιλέξεις να ασκηθείς κοντά στη θάλασσα ή σε πράσινο περιβάλλον.

Τονώνει τη διάθεση και συμβάλλει στον ποιοτικότερο ύπνο.

Bonus tips για πιο αποδοτικό περπάτημα

Κάνε το περπάτημά σου κάθε πρωί, πριν το πρωινό γεύμα για περίπου 45 λεπτά.

Δοκίμασε να περπατήσεις στην άμμο, ανεβάζοντας τον βαθμό δυσκολίας και αποτελεσματικότητας.

Κούνησε τα χέρια σου όσο περπατάς, ακολουθώντας μία ολοκληρωμένη κίνηση από πολύ μπροστά έως πολύ πίσω που ενώνονται οι ωμοπλάτες σου.

Διατήρησε έναν ορισμένο ρυθμό (θα σου πάρει λίγες ημέρες για να τον βρεις, αλλά μετά θα τον ακολουθήσεις πανεύκολα).

Όρισε μία συγκεκριμένη ώρα που θα την αφιερώνεις καθημερινά στο περπάτημά σου. Το περπάτημα αποτελεί μία άσκηση, που όσο πιο συχνά την κάνεις τόσο πιο θεαματικά αποτελέσματα θα δεις.

Φόρεσε άνετα ρούχα κι επένδυσε σ’ ένα πολύ καλό αθλητικό παπούτσι.

Κάνε πάντα αποθεραπεία με καλό stretching σε ολόκληρο το σώμα.

Αν επιθυμείς να χάσεις βάρος, προτίμησε την επιλογή (1) από τα παραπάνω tips και φόρεσε μία βερμούδα/ κολάν εφίδρωσης. Γενικά προετοιμάσου με τα κατάλληλα αξεσουάρ.

Όσο κι αν σου ακούγεται υπερβολικό, το περπάτημα λειτουργεί όπως και το τρέξιμο. Απαιτούν κατάλληλη προετοιμασία, σταθερό ρυθμό και συνέπεια. Αυτά που θα σου ανταποδώσουν όμως, θα είναι μοναδικά…